دختر 16 ساله شیرازی نایب قهرمان اسکواش کشور

دختر 16 ساله شیرازی نایب قهرمان اسکواش کشور
ثمین حسن‌پور

علی جمشیدپور – خبرنیوز / مسابقات اسکواش قهرمانی دختران کشور رده سنی کمتر از 17 و 19 سال در شیراز برگزار شد. در این مسابقات که از تاریخ 12 مرداد ماه به مدت 3 روز برگزار گردید نتایج زیر حاصل شد:

رده سنی کمتر از 19 سال: مقام اول فاطمه فلاحی، مقام دوم نرگس سلطانی و مقام سوم مشترک مائده عزیزمحمدی و دیانا مقری.

رده سنی کمتر از 17 سال: مقام اول نازنین تقی زاده، مقام دوم ثمین حسن‌پور(شیراز) و مقام سوم مشترک پارمین نکوپایان و شکیبا قلی پور.

سرپرست فنی: خانم غزاله قدومی زاده
سرداور: خانم مهرناز کاشفی
ناظر کمیته مسابقات و ناظر تیم های ملی : خانم نگاره پورصالحی 
با حضور نائب رئیس فدراسیون خانم دکتر شهناز شهربانیان

رییس هیات اسکواش استان فارس در رابطه با برگزاری این دوره از مسابقات بیان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی صحیح موفق شدیم میزبانی آبرومندی را در شیراز انجام دهیم.

سیدمحمدعلی میرحسینی با اشاره به این موضوع که بیش از 90 درصد از کادر اجرایی، داوران و ... این دوره از مسابقات بومی بودند ابراز داشت: افتخار می کنیم که با دارا بودن منابع انسانی در ورزش اسکواش در زمره استان های برتر کشور هستیم.

وی با گله مندی از مسئولین ورزشی استان اظهار کرد: بدون دریافت هیچ هزینه ای از اداره کل ورزش و جوانان این مسابقات را با هزینه شخصی و کمک های اسپانسر برگزار کردیم. تنها تقاضای ما از متولیان ورزش استان، حضور فیزیکی این عزیزان در مسابقات برای روحیه دادن به ورزشکاران فارس بود که متأسفانه محقق نشد. البته شایان ذکر است که در دور پایانی تنها آقای کریمی از اداره ورزش از نزدیک شاهد مسابقات بودند ولی از اعضای ورزش بانوان هیچ فردی حضور نداشت.

میرحسینی در پایان ضمن بیان این مطلب که تمام تمرکز اداره ورزش و جوانان فارس در بحث ساخت و ساز خلاصه شده است گفت: اگر ورزشکار را در رده های پایه حمایت نکنیم بی شک عمر ورزش حرفه ایش به چند سال نمی کشد. می خواهیم فقط اماکن ورزشی بسازیم و یا تکمیل کنیم اما به این موضوع باید توجه داشته باشیم که اگر ورزشکاری نباشد این فضاهای ورزشی به چه دردی می خورد. امیدوارم که با یک رویکرد حساب شده به همان اندازه که برای تأمین زیرساخت انرژی صرف می شود برای رشد و حفظ ورزشکار نیز زمان گذاشته شود.

ثمین حسن پور دختر 16 ساله شیرازی و نایب قهرمان این مسابقات در مورد سطح بازی ها ابراز داشت: با وجود دوری ورزشکاران از تمرین به دلیل کرونا، سطح مسابقات قابل قبول بود.

وی که از 6 سالگی ورزش اسکواش را آغاز کرده است در رابطه با اهداف ورزشی اش بیان کرد: رسیدن به این جایگاه برای من افتخار بزرگی است و امیدوارم که بتوانم در مسابقات آینده مدال خوشرنگ طلا را به گردن بیاویزم.

حسن پور در پایان ضمن تشکر از تمامی کسانی که او را در رسیدن به اهدافش همراهی و یاری کرده اند گفت: تشکر ویژه ای دارم از خانواده ام که همیشه در کنار من بوده اند و مرا حمایت کرده اند، همچنین از آقای میرحسینی رییس هیات اسکواش استان فارس و آقای ملایی رییس هیات اسکواش شهرستان شیراز قدردانی می کنم.

در پایان از مربی عزیز و دوست داشتنی ام نگار پورصالحی که از زمانی که 6 سالم بود به مانند یک خواهر، پشتوانه من بوده اند تشکر ویژه ای دارم.