خط و نشان دادستانی فارس برای خاطیان اقتصادی

خط و نشان دادستانی فارس برای خاطیان اقتصادی

دادستان شیراز گفت: دستگاه قضایی به صورت مستمر از تولیدکنندگان واقعی حمایت خواهد کرد و اگر اراده جدی و کم‌کاری در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه باشد دادستانی قطعا ورود می‌کند و با خاطیان آن برخورد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، دادستان عمومی مرکز فارس، بازرس ویژه استانداری فارس، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی از مراحل پیشرفت فیزیکی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس در جوار منطقه ویژه اقتصادی شیراز، بازدید و مشکلات و موانع این مجموعه را بررسی کردند.

سیدمصطفی بحرینی پس از بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه رفع مشکلات باید به صورت اساسی انجام بشود، گفت: سرمایه‌گذار باید کننده کار باشد که اگر مشخص شود این پروژه، پیشرفت فیزیکی مناسبی نداشته باشد از طریق قانون باطل می‌شود.

او گفت: حوزه دادگستری استان و دادستانی در زمینه تحقق شعار سال از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.

به گفته بحرینی؛ در ارتباط با تولید و رفع موانع آن، دستگاه قضایی به صورت شبانه روزی پای کار هستند و حمایت قانونی خود را از سرمایه‌گذاران واقعی خواهند داشت.

او در رابطه با اهمیت پروژه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس در زمینه تقویت تولید و رونق اقتصاد، گفت: کمیسیون کشاورزی و دستگاه‌های متولی این پروژه نیز بایستی با همکاری ادارات و دستگاه‌های مرتبط، فرآیند بهره‌برداری از آن را به سرانجام برسانند و انتظار است تا شرایط مطلوبی که فراهم شده است در زمان تعریف شده خود به مرحله افتتاح برسانند.

دادستان شیراز با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به صورت مستمر از تولیدکنندگان واقعی حمایت خواهد کرد، گفت: اگر اراده جدی و کم‌کاری در زمینه پیشرفت فیزیکی پروژه باشد دادستانی قطعا ورود می‌کند و با خاطیان آن برخورد خواهد کرد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: پایانه صادراتی می‌تواند محصولات کشاورزی را به کشور‌های همسایه در منطقه و همچنین در جهان صادر کند.

او گفت: بهره‌برداری از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان فارس این امکان فراهم خواهد شد تا کشاورزان به صورت مستقیم و با کمترین واسطه، تولیدات خود را به صورت بسته‌بندی و سورتینگ و سایر اقدامات دیگر که در زمینه ارزش افزوده محصولات نیز تعریف شده است، صادر و به مصرف‌کنندگان خارجی عرضه کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه متاسفانه مشکلاتی برای این پروژه اقتصادی به وجود آمده است، گفت: در حال حاضر این پروژه نیمه‌تمام رها شده که با ورود کمیسیون کشاورزی مجلس نیز امیدواریم که شرایط تسهیل و تسریع در احداث پایانه صادراتی فراهم شود.

ایزدی گفت: مسائل و مشکلات این پروژه بررسی شده است که لازم است در اسرع وقت جهت پیشرفت فیزیکی پروژه از طرف مجری و سرمایه‌گذار آن شاهد اقدام جدی باشیم و انتظار هم داریم تا این حمایت‌ها و مانع‌زدایی‌ها با برنامه زمان‌بندی مشخص اجرا شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس با تاکید بر اینکه اهداف اصلی این پروژه تقویت بخش کشاورزی است، گفت: استان فارس قابلیت‌های فراوانی در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی دارد که بایستی هم در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و هم تقویت نظام عرضه کالا که صادرات می‌تواند یک گام توسعه‌ای در این راستا باشد، تحولات قابل ملموسی را برای جامعه رقم بزنیم.

ایزدی گفت: در حال حاضر میزان صادرات محصولات کشاورزی استان فارس به کشور‌های خارجی منطقه و جهان وضعیت مناسبی ندارد که بایستی با برنامه‌ریزی هدفمند در چارچوب تقویت نظام تولید در کشور نیز تراز تجارت خارجی استان را افزایش دهیم.

مجتبی دهقان‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم در ادامه با تاکید بر اهمیت ارتقاء ارزش‌افزوده بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های صادراتی، گفت: در این راستا ایجاد پایانه صادراتی ضروری است.

او در فرآیند بازدید از محل احداث پایانه صادراتی استان فارس، گفت: پایانه صادراتی یکی از ظرفیت‌هایی است که به صادرات محصولات کشاورزی به خارج از استان و یا حتی خارج از کشور کمک می‌کند.