اطلاعیه مهم بهزیستی فارس درباره فوت سه معلول در ممسنی

اطلاعیه مهم  بهزیستی فارس  درباره  فوت  سه معلول در ممسنی

مطلبی درباره جان باختن چندین نفر به صورت دسته جمعی در مرکز نگهداری معلولان در شهرستان ممسنی در فضای مجازی منتشر شده است که روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس ضمن تکذیب این مطلب اعلام کرد: بنا به مستندات پزشکی، بیماری قلبی- ریوی و سکته عامل فوت سه معلول در مرکز المهدی بوده است.

در اطلاعیه روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس در روز جمعه آمده است: مواد غذایی این مرکز توسط شبکه بهداشت وبیماری های واگیردار ممسنی بررسی شده و فاقد هرگونه مشکل و مسمومیت بوده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به مستندات موجود، فوت سه نفر (2 نفر بالای ۵۰ سال و یک نفر ۴۱ ساله )در تاریخ های ۲۹ ،۳۰ و ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در این مرکز به دلیل بیماری قلبی _ریوی و تنفسی که منجر به سکته شده و در گواهی فوت توسط پزشک نیز قید شده است.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس افزوده است: این موضوع با توجه به سابقه قبلی بیماری این افراد رخ داده است.

در این اطلاعیه آمده است: معلولان این مرکز دارای معلولیت ذهنی و جسمی شدید هستند و علاوه بر معلولیت دچار بیماری های داخلی،قلبی و تنفسی هستند و به دلیل معلولیت و کم تحرکی مشکلات عدیده ای نیز دارند.

بر اساس گزارش بهزیستی فارس، در روز اول مرداد ماه هشت نفر از معلولان مرکز به بیماری ویروس اسهال به بیمارستان ولی عصر(عج) شهر نورآباد منتقل شدند و با معاینات انجام شده با تشخیص پزشک نیاز به بستری نداشتند و حتی تست کرونا نیز از آنها گرفته شده که هیچ مشکلی نداشتند و تست همگی منفی بود و از این هشت نفر تنها یک نفر علت اینکه اکسیژن خون پایین ۹۰ بود  یک شب بستری شد و هفت نفر دیگر به مرکز برگشتند.

این اطلاعیه می‌افزاید: سه نفر از این هشت نفر در روز بعد از مرخصی باز به بیمارستان منتقل شدند که یک شب بستری بودند و مرخص شده اند و الان در مرکز بدون هیچ مشکلی زندگی میکنند.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس در پایان افزود: گردانندگان این قبیل صفحات مجازی باید بدانند که معلولان عزیز ولی نعمت ما هستند و خدمت به این عزیزان توفیق و افتخار سازمان بهزیستی است و انسانیت و انصاف ایجاب می کند اگر در شبکه های اجتماعی به دنبال ایجاد شفافیت و حقوق واقعی این افراد هستند ابتدا از صحت و سقم مطالب مطلع شوند تا دلی را آزرده و اذهان عمومی را مشوش نکنند.

شهرستان ممسنی به مرکزیت شهر نورآباد در غرب استان فارس قرار دارد.