اما و اگرهای بازگشایی مدارس فارس

اختیار بازگشایی به مدیران مدارس واگذار شده تا هر مدرسه با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه و داشتن شرایط لازم، نسبت به بازگشایی اقدام کنند

اما و اگرهای بازگشایی مدارس فارس
اگر مدرسه‌ای شرایط بازگشایی را نداشته باشد بدون شک مجوز فعالیت حضوری به آن مدرسه داده نخواهد شد

 

۸۷۰ هزار دانش آموز فارس در ۸ هزار و ۹۰۰ مدرسه استان هنوز برای رفتن یا نرفتن به مدرسه بلاتکلف هستند. جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا در این باره گفت: براساس هماهنگی‌های انجام‌شده، از اول آذرماه اختیار بازگشایی به مدیران مدارس واگذار شده تا هر مدرسه با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه و داشتن شرایط لازم، نسبت به بازگشایی اقدام کنند.
عبدالرضا قاسم پور افزود: مدارسی می‌توانند از امروز اول آذرماه اقدام به بازگشایی‌ و انجام آموزش حضوری کنند که دستورالعمل «نسخه ۰۶» مبنی بر مراقبت و کنترل کرونا را که در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت مشترک توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تهیه شده، به طور کامل رعایت کنند.
وی عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای شرایط بازگشایی را نداشته باشد بدون شک مجوز فعالیت حضوری به آن مدرسه داده نخواهد شد. در واقع اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه‌ای که از شرایط لازم برای بازگشایی برخوردار نیست، اجازه فعالیت حضوری نخواهد داد و بایستی آموزش‌های خود را به صورت مجازی دنبال کنند. در حال حاضر سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی برای ما و خانواده‌ها در اولویت بوده و به همین دلیل  اولویت اصلی رعایت اصول بهداشتی در مدارس است.

مدارس با تأمل بیشتری بازگشایی شوند

معاون استاندار گفت: هرچند استان فارس از نظر واکسیناسیون فرهنگیان وضعیت مطلوبی دارد اما با توجه به اینکه فرآیند واکسیناسیون برای تمام دانش‌آموزان به طور کامل انجام نشده ، تأکید ما بر این است که مدارس با تأمل بیشتری و پس از تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان اقدام به بازگشایی کنند. قاسم پور ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان در حال حاضر دُز اول واکسیناسیون را دریافت کرده‌اند. اما بازگشایی مدارس باید دو هفته پس از تزریق دُز دوم واکسیناسیون و بعد از ایجاد ایمنی کامل صورت بگیرد. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس گفت: شرایط مدارس می بایست به گونه ای مهیا شود تا دانش آموزان بتوانند از اول هفته ای دو یا سه روز را در مدارس حضور پیدا کنند و در مدرسه به تحصیل علم بپردازند.


شورای مدرسه، تصمیم گیرنده اصلی

فرهاد اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس هم اظهار داشت: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه حضور همه دانش آموزان با هم را نخواهیم داشت و در هر کلاس، تعداد محدودی دانش آموز حضور پیدا می کنند. وی افزود: علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی لازم در کلاس‌های درس، دانش آموزان خوراکی‌ها و آب آشامیدنی مورد نیاز را همراه داشته باشند، زیرا بوفه‌های مدارس تعطیل است. مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان داشت: اگر از نظر شورای مدرسه، شرایط برای بازگشایی مدرسه فراهم نباشد، مدرسه بازگشایی نمی‌شود.