اختلاف شدید بر سر وام ودیعه مسکن

وزارت راه و شهرسازی: اینکه اعتبار همه شعب بانک‌ها به اتمام رسیده باشد به هیچ عنوان مورد قبول نیست

اختلاف شدید بر سر وام ودیعه مسکن
مکاتبه برای تأمین اعتبار وام ودیعه مسکن

ثبت نام وام ودیعه مسکن در حالی ادامه دارد که بانک مرکزی از اتمام اعتبار بانکها خبرداده و معاون وزیر راه این اتمام اعتبار را قبول ندارد.
شهرزاد دانشمندی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بیش از سهمیه تعیین شده ستاد کرونا، ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن انجام شده است و بانک‌ها هیچ تعهدی برای پرداخت تسهیلات بیش از سهمیه‌های تعیین شده از سوی ستاد کرونا ندارند.
وی علت سختگیری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را پر شدن سهمیه تعیین شده عنوان کرد و گفت: تعداد افراد در صف مانده، دو برابر سهمیه تعیین شده است و متقاضیانی که موفق به اخذ تسهیلات نشده‌اند ناراضی خواهنند شد. از سوی دیگر، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در این باره یادآور شد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وام ودیعه مسکن در نظر گرفتند که از این میزان تنها ۴۵ درصد که معادل ۴ هزار میلیارد تومان است تاکنون توسط بانک‌ها پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: به هیچ عنوان این موضوع مورد قبول نیست که اعتبار بانکی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به اتمام رسیده. ممکن است بین شعب بانک‌ها شعبه‌ای نیاز به تجدید نظر داشته باشد و ما مکاتبه برای تأمین اعتبار کنیم، اما اینکه اعتبارهمه شعب بانک‌ها به اتمام رسیده به هیچ عنوان مورد قبول نیست.