"اتللو" در شیراز روی صحنه می‌رود

"اتللو" در شیراز روی صحنه می‌رود
تئاتر منجر به اندیشه و تصمیم گیری در مخاطب می‌شود

 طراح و کارگردان تئاتر "اتللو" از بر روی صحنه رفتن این تئاتر از ۲۰ مردادماه جاری در مجموعه‌ فرهنگی هنر شهر آفتاب شیراز خبر داد.

 علیرضا بنیادی گفت: پس از اجرای نمایش «مکبث» در تابستان و پاییز  ۹۷، بر آن شدیم تا از میان آثار «شکسپیر»، این بار به سراغ نمایشنامه‌ «اتللو» برویم، چرا که در این نمایشنامه مفاهیمی وجود دارد که ارتقای زندگی انسان‌ها، در کنار هم بودن، نفی سوء ظن و حسادت‌هایی که ممکن است در دوران معاصر در همه‌ ما وجود داشته باشد را مد نظر قرار داده است.

او اضافه کرد: قراردادهایی در نمایش «اتللو» بین مخاطب و صحنه بر مبنای شرایطی که امروز در جامعه موجود است، ایجاد شده که می‌تواند قابل توجه عموم مخاطبان باشد.

طراح و کارگردان تئاتر «اتللو» همچنین با اشاره به حضور بازیگرانی در این نمایش که اغلب یا از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تئاتر و یا از بازیگران برجسته‌ تئاتر استان هستند اشاره کرد و نفسِ تئاتر دیدن را توام با لذت همراه با دریافت مستقیم تماشاگر دانست به نحوی که تماشاگر می‌تواند بدون واسطه و به صورت زنده و در زمان حال واقعه‌ای را تماشا کند.

او با بیان اینکه تئاتر یک تجربه‌ زیستی مشترک را بین مخاطب و صحنه ایجاد می‌کند و منجر به اندیشه و تصمیم گیری در مخاطب می‌شود، تمام تماشاگران تئاتر را تماشاگران و مخاطبانی فرهیخته دانست و از همه‌ علاقه مندان به تئاتر دعوت کرد تا به تماشای این نمایش بپردازند.

بنیادی عنوان کرد: در این نمایش به تهیه کنندگی محمد شکروی و با حضور بازیگرانی از جمله آرش جمال الدینی، محمد هاشم پور، محمد جمال الدینی، یلدا علوی فر، پریسا بصیری پور، امیرحسین توابی، اسماعیل مرزبان و فاطمه اسماعیل زاده روی صحنه خواهند رفت.همچنین امیر بهبودنیا مدیر فنی، کارن کاوه نژاد طراح و مجری پوستر و بروشور، شهرام ولی زاده و مهدی سیاح پور گرافیک و انیمیشن، فرناز فتحی زاده طراح گریم، فرناز فتحی زاده و حمید حامی اجرای گریم، محمد نقدابادی عکاس و تیزرساز و مهرداد کاویانی با ساخت ودکور دیگر عوامل این نمایش را تشکیل داده‌اند.